.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصاویر/ چشمه زیبای باداب سورت در مازندران
چشمه باداب سورت ساری چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری
چشمه باداب سورت ساری چشمه باداب سورت ساری چشمه باداب سورت ساری چشمه باداب سورت ساری چشمه باداب سورت ساری چشمه باداب سورت ساری چشمه باداب سورت ساری
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 ارديبهشت 1391
خیلی زیباست کاش نشانی این جلوه ی زیبای پروردگار را هم می دادید.
نا شناس 26 ارديبهشت 1391
لطفا اطلاعات بیشتر بدید مثل آدرس و...
میرعمادی 26 ارديبهشت 1391
ساری - چهاردانگه - دهستان سفیدکوه
نا شناس 26 ارديبهشت 1391
بزودی نوشته خواهد شد سورت دامغان و سمنان
نا شناس 26 ارديبهشت 1391
شمال نيوز وقتي كه تا بناك عكس باداب سورت و گذاشته بود . همه گفتن مال دامغان هست و شما انعكاس نداديد كه باداب سورت مال ساري هست . خواهشا دقت بيشتري به خرج دهيد .
موسوی تاکامی سیدمحمد 26 ارديبهشت 1391
این مکان باروستااوروست محل بازدیدتاریخی رهبرفرزانه انقلاب فقط1کیلومتراست یادآوری می شودگلزار2برادرشهید(مطهری منش)درمجاورت این بادآب(روستای مالخواست قراردارد)
نا شناس 26 ارديبهشت 1391
مبارک استان سمنان
نا شناس 26 ارديبهشت 1391
این چشمه به عنوان دومین اثر طبیعی در ایران ثبت شده است که متاسفانه به علت غفلت و کم توجهی مسئولان محلی، استانی و کشوری بدون متولی مانده است.
آدرس: مسیر ساری به سمنان (جاده کیاسر)، تلمادره، سه راهی جنب مجتمع رفاهی ابن عباس، حدود 20 کیلومتر به سمت روستای اروست (جاده آسفالت نسبتاً مناسب آ)، فرعی سمت چپ (جاده خاکی) نرسیده به روستا. اروست.
نا شناس 26 ارديبهشت 1391
آدرس : ساری - چهاردانگه - بسمت روستای اورست
عطایی نژاد 26 ارديبهشت 1391
آیا نام گذاری تحت الفظی واژه ی زیبای وااُ به «باداب سورت» درست است؟ یقیناَ خیر. چونکه هر واژه ای مفاهیم عینی و معنوی را در ذهن متبادر می کند به عنوان مثال وقتی ما می گوییم هواپیما ذهن ما انگار تصویری از وسیله ای که در هوا راه می رود می سازد آنگاه آشیانه ای برای آن واژه با یک لذّت روحی در ذهن خود ایجاد می کنیم باد آب سورت باد را معادل بیماری ورم روماتیسم و آب را همان «اُ» مازندرانی معادل سازی نمودند که به نظر بنده هیچ گونه ارتباطی ندارد چونکه وااُ به لیوان آبی گفته می شد که توسط آدم مستجاب الدعوه دعاشفاء درد خوانده می شد وبعد به بیمار می نوشاندند تا درمان گیرد به همین علّت در طبیعت هرآبی که خاصیّت درمانی داشت مازندرانی ها«وااُ » می گفتند که خدا در اختیار انسان ها گذاشته به همین علّت این آبها را هم برای شستن تن استفاده می کردند و اگر قابل شرب بود می نوشیدند در همین «وااُسورت » عده ای از مردم آب ترش آن را می نوشند پس این آب معدنی را گذشتگان فقط برای در مان بیماری رو ماتیسم و بیماری های جلدی استفاده نمی کردند بلکه براین باور بودند برای کل امراض مفیداست در آخر اعرائضم آیا ما همان واژه ی زیبای مازندرانی «وااُ » استفاده می کردیم آسیبی به زبان معیار وارد می کردیم ؟خیر بلکه زبان معیار رشک می ورزید به گویش مازندرانی که نیماهای فراوانی هستند که به زبان رسمی کشورمان واژه قرض می دهند به امید روزی که خودمان را باور کنیم ....
مهدی اکبری 26 ارديبهشت 1391
با سلام
لطفا اطلاعات درستی درج نمائید
بنده تهیه کننده فیلم سورت هستم ، که این فیلم تاکنون در شش جشنواره فیلم بین المللی درخشیده است ( بازار فروش فیلم کن ، الجزیره قطر، تگرنسی آلمان و..)
جهت اطلاعات صحیح این فیلم به سایت rasekhfilm.com مراجعه کنید.
رضاپیله کوهی 29 مرداد 1391
خیلی جالب بود متشکرم
سید علی 6 خرداد 1392
بسیار جالب بود. و کمال تشکر از شما که لااقل مسئولین به فکر جاذبه های دیدنی ما نیستند ولی شما هستید
vahideh golchinfar 30 خرداد 1392
سلام لطفا اطلاعات بیشتری بدهید مثلا ازتهران چقدر در راه هستیم وبا بچه میشود برویم یا خیلی گرم است
melody 28 فروردين 1393
سلام،در وحله ی اول باور نمیکردم این منطقه در ایران و در استان مازندران واقع شده باشد،تصورم این بود که در یکی از کشورهای مرطوب اروپاییست،اما زمانی کا نام مازندران تا که از شبکه ifilm پخش میشد دیدم،ما تمام قوا از خودم پرسیدم که چرا دولت ما اینقدر نسبت به داشتن چنین مکان جالب و خارق العاده ای به این اندازه بی تفاوت میگذرد که شخص بنده در سن 35 سالگی اگر این کانال را نگاه نمیکردم هرگز از وجود چنین مکان زیبایی مطلع نمیشدم،همه جا که قرار نیست پولساز و پر درآمد باشد تا دولت به فکر معرفی به مردم بیافتد،به هر حال خود من شروع به معرفی این مکان زیبا به دوستان خود میکنم تا قسمت شود خودم این چشمه های دوست داشتنی را از نزدیک ببینم، ممنون
سمنان 3 ارديبهشت 1394
سمنان چه جاهایی داره ...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.